Etosha!

23 april 2017 - Etosha, Namibië

om te beginnen: foto's uploaden lukt alleen via Facebook. Dus wil je die zien, dan moet je je aanmelden als vriend bij Herman. De verbindingen zijn slecht, zeker de laatste dagen, want het heeft flink geregend met onweer, dus overal grote plassen. Het begon al in de eerste nachten. Vanuit Frans Indongo moesten we 17 km over een zandpad: het was net een ijsbaan, dus waren we blij met onze 4x4. We kwamen in de regen aan bij Mushara Bush Camp. Het 'out of Africa'-gevoel werd een 'out of Holland' gevoel, met kletterende regen op het tentdak. Gelukkig hadden we onze game drive pas 's middags. Weer een prive gebeuren in een grote safariwagen. Veel dieren gezien, waaronder leeuwen, neushoorns, giraffen e.d. We hadden eergisteren een klein mankement aan het slot van onze auto en lieten dit verhelpen bij een garage. Veel mensen spreken Afrikaans, ook deze chef werkplaats en dan ben je meteen de beste vrienden. Ook christelijk, met namen als Lazarus, Baptista, Silas e.d. Vanmorgen een kerkdienst in het Afrikaans beluistert  tijdens onze rit naar de andere kant van Etosha. De gemeenteleden roepen van alles tijdens de preek. Dat zie ik bij ons nog niet gebeuren. Het weer is nu opgeklaard en vanmiddag werd het zonnig en warm. Weer veel dieren gezien: prachtige vogels, een olifant, weer leeuwinnen en nog veel meer. Het was wel een avontuur met al dat water op de paden. We hebben net gegeten en het is half negen. Er is 's avonds niets te beleven, dus we gaan nog een stukje lezen en dan met de kippen op stok. O ja, we hebben ook Himba's op de foto kunnen zetten (tegen betaling). Tot de volgende keer. Groetjes van ons.

1. Fokke/Cokky van der Weij:
    23 april 2017
    Wat het weer betreft, bij ons is het koud. De koudste "meivakantie" (net begonnen) ooit. Dus jullie zitten wat dat betreft beter. Maar wat een regen, zeg! Wel fijn dat jullie al heel wat (in het wild en in de kerk) hebben gezien. Nog een fijne verdere vakantie. Groeten van ons beiden.
  2. Ank:
    23 april 2017
    Vast een hele belevenis ,geniet er van.
  3. Anja:
    24 april 2017
    Jammer dat jullie zoveel regen hebben tot nu toe. Maar misschien verandert dat nog. Voorzichtig rijden in de bush bush.
    Liefs xxx
  4. Gerard:
    24 april 2017
    Het lijkt me een hele belevenis om in 'real' te zien wat je alleen kent van televisiebeelden. Geniet er van !
  5. Bob en johanna:
    24 april 2017
    Spannende tochten begrijp ik.Geniet er maar lekker van Uuutkiekn
  6. Wilma:
    24 april 2017
    Leuk hoor, om jullie zo te kunnen volgenSpannende reis, wilde dieren, slapen in een tentWe zijn nu alweer benieuwd , naar het vervolg
  7. Paulina:
    24 april 2017
    Zo leuk om jullie te volgen......jullie verhaal leest zo lekker weg.
    wat het geroep in de kerk betreft....ach dat kan er ook nog wel bijSander brengt ook al enige positieve röring tijdens de dienst.
    lieve mensen lekker genieten samen.
    Tot na het volgende verslag...liefs
  8. Hans en ien:
    24 april 2017
    Leuk om jullie zo tem kunnen volgen. Wat de kerkdienst betreft fien misschien een voorstel op de kerkeraad? Veel plezier en geniet er van.
  9. Hans en ien:
  10. Jeanet van der Hoeven:
    24 april 2017
    Wat een spannende reis, doen jullie voorzichtig? Al die wilde dieren, en slechte wegen! We zien uit naar het volgende bericht.....