Fish River Canyon

5 mei 2017 - Fish River Canyon, Namibië

We zijn nu in het zuiden en hebben bijna 4000 km gereden. De verbinding is vreselijk traag, omdat alles via telefoonlijnen gaat. Het mooie van Namibie is dat je elke keer weer verrast wordt door andere natuurverschijnselen: eindeloze zandvlaktes, rotsen, droogte, canyons, mooie vergezichten e.d. Maar 1 ding blijft: overal stof. Aan de stofwolken zie je dat er een auto aankomt. Het verkeer is minimaal. Alle woestijnverhalen uit de Bijbel komen tot leven, t/m luchtspiegelingen, waarin je van alles denkt te zien. Na Sossusvlei hebben we overnacht in een piepklein plaatsje. 4 huizen, waaronder het hotel, maar wel met een officieel museum: vier roodverroeste auto's en een wringer. We proberen de foto op Facebook te krijgen. We moesten, heel nostalgisch, slapen in een twijfelaar. Overal is de verlichting zo minimaal dat je je zaklamp moet gebruiken van restaurant naar je kamer naar de toilet. Hier ging het licht zelfs uit om half negen. We krijgen dus elke dag een goede nachtrust. Ook met eten moet je overigens vaak bijlichten om te zien wat er op je bord ligt. De laatste 2 nachtrn aan zee doorgebracht, in Luderitz. Leuk hotel, maar het was bloedheet. In de namiddag konden we pas enkele bezienswaardigheden bekijken, maar er was een heerlijk zwembad. En een rustdag isook niet verkeerd. Vandaag een nieuw adres. Prachtig huisje. We zagen zojuist een baviaan in het veld lopen. Onderweg moesten we tanken. Dat kon in Seeheim. Aangekomen zagen we niets, alleen 2 grote ronde vaten. Er moest eerst gebeld worden naar de tankboy. Gelukkig zat er nog genoeg diesel in het vat, anders hadden we een probleem gehad. Maar soms denk je dat je in de 50er jaren bent beland. Overigens kost de diesel maar 75 cent. Hiermee wordt het geen dure vakantie. Een fijne dag gewenst allemaal en tot de volgende keer!

1. Ria:
    5 mei 2017
    Weer een prachtig verhaal en wat een avontuur, maar ook romantisch dicht bij elkaar in twijfelaar en eten bij "kaarslicht" niks mis mee toch!?
    Geniet ervan
  2. Gerard:
    5 mei 2017
    Het zijn wel hele mooie ervaringen gedurende deze reis, volgens mij raken jullie hier lang niet over uitgepraat. Mooi om jullie reis zo te kunnen volgen.
  3. Fokke/Cokky van der Weij:
    5 mei 2017
    In ieder geval: om nooit te vergeten! Foto's zien we later wel. Nog een fijne verdere reis gewenst en sterkte met het stof en de warmte.
  4. Annie:
    5 mei 2017
    Het lijkt alsof jullie alleen op de wereld zijn! Bijzonder, wij genieten van jullie reisverslag. Hier vieren we de vrijheid in de kou en de vlag voluit! Gisteren mooie herdenking op de joodse begraafplaats. Zo ervaar je dat er op elk moment van de dag iets gebeurt op deze aardbol. Fascinerend. Lieve groet van ons beide!
  5. Ank:
    Een hele belevenis.
  6. Anton en Diny:
    6 mei 2017
    Direct dacht ik aan de tekst "stof zijt gij en tot stof zult gij wederkeren" of iets van die strekking! In elk geval is er voldoende stof tot napraten. Je zou er dorst van krijgen! Knap hoe jullie je daar handhaven. Onze complimenten! Nog een prettig slotgedeelte gewenst.
  7. Francis en Ad:
    7 mei 2017
    Het lijkt me jullie meest bijzondere reis tot nu toe. Geniet ervan!!