Vervolg Sossusvlei

1 mei 2017 - Sossusvlei, Namibië

Het verhaal floepte al weg voor het klaar was. Sossusvlei en Dead Vlei  zijn te vergelijken met een enorme zandbak, die dagelijks voorzien wordt van nieuw zand. De Namib woestijn is 81.000 km2 groot. Het zand vloeit met de Oranjerivier, op de grens met Zd Afrika in de zee en wordt vervolgens weer teruggevoerd door de wind. Het bijzondere aan de zandduinen zijn de scherpe randen. Op 2 plaatsen kon je een duin beklimmen, maar dat is zwaar werk en eigenlijk veel te heet, alhowel veel mensen de klim maken. Tot 10 uur is het nog wel vol te houden, maar daarna wordt de temperatuur steeds hoger. De temperatuur loopt op tot boven de 40 gr. Vroeg in de middag waren we weer terug en hebben eerst maar onze gemiste slaap ingehaald. Heerlijk buiten  gezeten vervolgens op ons balkon en genoten van het uitzicht. We melden ons weer met nieuwe verhalen.

1. Ria:
    1 mei 2017
    Het blijft super avontuurlijk en spannend. We proosten hier in Portugal op jullie reis.
  2. Rita:
    1 mei 2017
    Jullie verhalen allemaal net gelezen. Wat een bijzondere reis! Ben benieuwd naar de rest van jullie belevenissen. Fijne tijd nog.