Laatste stukje

29 april 2017 - Swakopmund, Namibië

De verbinding viel ineens uit. Ik was bezig met het verhaal over onze excursie in de Namibwoestijn.. Een grote zandvlakte met een oppervlakte als Zwitserland. We zijn op zoek geweest naar slangen, schorpioenen, salamanders e.d., allemaal dieren die in het zand leven. Alsof je in een film van National Geographic zit. Het was spectaculair om door de zandduinen te rijden langs afgronden en steile zandhellingen. Je kunt hier echt niet zelf rijden, want je komt vast te zitten of je verdwaalt. We hadden een ervaren chauffeuse, maar desonanks was het soms even griezelig. We blijven dagelijks proberen foto's te versturen, maar meestal lukt het niet, omdat de verbinding te zwak is. Morgen vervolgen we ons avontuur. We gaan weer het binnenland in. Naar Swakopmund rijden was best gevaarlijk. We zten ineens weer op het asfalt, op de Trans Kalahari Highway. Grote auto's, veel vrachrverkeer, smalle rijstroken, slecht asfalt, eindeloze weg waaop veel ingehaald werd, terwijl de weg niet meer is dan een gemiddelde straat in een buitenwijk in Nederland. Dat was enger dan de woestijntocht. Om nog af te sluiten met iets leuks: iedereen vindt het leuk dat ze Afrikaans kunnen praten met ons en dat we elkaar zo goed kunnen verstaan. Het verbroedert enorm. We melden ons weer!  Een goede zondag gewenst!

1. Wieke en Jaap:
    29 april 2017
    Dank en fijne dagen ook voor jullie.
  2. Henk en Jannie:
    29 april 2017
    Prachtige interessante verhalen jullie ook een goede zondag en nog veel fijne dagen
  3. Ria:
    30 april 2017
    Wat een spanning en avontuur en wat hebben we het toch goed in Nederland. Voor jullie ook een fijne zondag en een goede voorzetting van jullie reis.
  4. Ank:
    Een hele belevenis.
  5. Paulina:
    30 april 2017
    Heerlijk om te lezen.....ik ben er nog net niet bij.
    Vandaag hier in de kerk maar een dienst en dat is wel eens lekker.
    vanmiddag de tentdienst...we hopen weer op een grote opkomst.
    gisteravond bij de kinderen op kamp op bezoek geweest,dat was weer beeeeeregezellig.
    groetjes en liefs.
  6. Fokke/Cokky van der Weij:
    30 april 2017
    Wat een boeiend verslag. En nog boeiender belevenissen, lijkt ons. Foto's zien we later wel. Nog een fijne reis gewenst.
  7. Henny en Thea:
    30 april 2017
    Mooie verhalen om de zondag mee te beginnen. Geniet er van, heel bijzonder!
  8. René:
    30 april 2017
    Leuke verhalen over jullie prachtige belevenissen.
    Geniet er maar goed van. Ben benieuwd naar de nieuwe mooie foto's.
  9. Ans en Cor.:
    30 april 2017
    Nou dit is wel een enerverende reis, interessante mensen ontmoeten en buitengewonen verplaatsingen. We zijn benieuwd naar verdere details als jullie terug zijn.
  10. Gerard:
    30 april 2017
    Leuk om zo van afstand mee te kunnen leven en ook genieten van jullie belevenissen !
  11. Pa en ma v.d.berg:
    30 april 2017
    hebben jullie kaart ontvangen. mooi land en avontuurlijke reis geniet er maar van