Daar zijn we dan!

20 april 2017

Na een vermoeiende reis (want je slaapt niet veel) zijn we aangekomen in Windhoek, waar we allerhartelijkst ontvangen werden door de lokale reisagent Jeanene. Vanuit het vliegtuig ziet het land er desolaat uit met weinig wegen, maar dat valt wel mee. We kregen veel handige informatie en tips. Jeanene vertelde hoe de flappentap werkt een ging mee naar de autoverhuur. Het is een grote, lange terreinwagen, bijna een vrachtauto. Links rijden is weer even wennen, vooral in de stad, maar we konden onze B&B direct vinden. Snel douchen, waarna we opgehaald werden voor een citytour. Er zou nog een ander stel meegaan, maar die bleken onvindbaar, dus kregen we een privetour. De gids bracht ons naar alle bezienswaardigheden van Windhoek, waar de invloed van Duitsland merkbaar is in de bouw, de taal en de winkels (Kaffee mit Kuchen, Schnitzel, Wurst, Bier en Jagermeister). We voelden ons dus meteen 'thuis'. We zijn ook in 2 townships geweest. De mensen wonen in golfplaten huisjes zonder licht en water. In tegenstelling tot Z.-Afrika ziet het er toch verzorgd uit (van buitenaf gezien), maar je moet er niet aan denken zo te moeten wonen zonder sanitair. Tegen 5 uur hadden we de knollen helemaal op, dus bracht hij ons thuis. ' s Avonds in de buurt gegeten. We moesten met de taxi, omdat het niet veilig is op straat. Na een goede nachtrust zijn we vandaag op weg gegaan naar Waterberg. Een lange recte weg van ca. 300 km. Fien heeft ook een stuk gereden. Even wennen aan die grote auto! En nu zitten we in een lodge met uitzicht op een drinkplaats voor dieren. Hartstikke leuk om te zien. Vanavond staat er een Namibische braai op het menu. Dat zal best smaken. We gaan nu proberen wat foto's toe te voegen.

1. Fokke/Cokky van der Weij:
    21 april 2017
    Leuk om te lezen. Zijn benieuwd naar weer en drukte van de wegen. Nog een fijne verdere vakantie! Groeten.
  2. Anja:
    24 april 2017
    Dat klinkt allemaal al erg goed. Kan me voorstellen dat het wel vermoeiend is met al die nieuwe indrukken. Geniet ervan!! xx