Bijzondere gebeurtenissen.ik ze o

27 april 2017

Als eerste de olifant die we zagen nog voor de ingang van Etosha. Hij liep gewoon over de weg. Wanneer je van ver komt, vraag je je af of je het wel goed ziet. Wij zijn blijven staan langs de kant van de weg, met draaiende motor (om snel weg te kunnen). Opeens begon hij met zijn oren te flapperen en kwam recht op ons af. Dan houd je je adem wel even in. Maar hij ging vlak voor de auto de bosjes in. We hebben een paar mooie foto's gemaakt, maar spannend was het wel! Even daarna moesten we de permit halen voor het park. Er stond een jonge vrouw bij de receptie die niet uitgepraat raakte over mijn oorbellen en zich niet kon voorstellen dat die uit Holland kwamen. Ze zouden zo mooi staan bij haar jurk. Om dezelfde reden had ik ze ook gekocht, maar ik heb ze haar gegeven. En blij dat ze was! Een ander fenomeen is het bestellen van eieren. Herman wil 2 gebakken en ik 1 gekookt. Maar hoe duidelijk ook gezegd en 1 vinger opgestoken: er komen er altijd 2. Van alle kanten zijn we ervoor gewaarschuwd geen onbekenden mee te nemen. Maar als je op een stoffige weg van 40 km iemand bezweet ziet lopen in de brandende zon geeft het een heel slecht gevoel om je eigen veiligheid zwaarder te laten wegen dan naastenliefde en zijn liftverzoek te negeren. Er is geen enkel openbaar vervoer. Gelukkig konden we gisteren wel iets betekenen toen een jongen vroeg of we iets te eten hadden, want hij had zo' n honger en in de wijde omtrek was niets te krijgen. Het was niet veel: 2 marsjes en een banaan, maar het was zo weg. En tenslotte de sterrenhemel. Die is wel zo prachtig. Nog nooit zo mooi gezien. Miljarden! Een romantisch slot van elke avond. En nu gaan we verder naar Erongo. Gezellige Koningsdag allemaal!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Gerard:
    27 april 2017
    Een land van uitersten dus! Fijne dag en geniet van al het mooie om je/jullie heen.
  2. Annie:
    27 april 2017
    Ik geniet van jullie verhalen! Dat dubbele gevoel is herkenbaar, zoals Gerard al omschreef. Pas op olifanten op zebra,s....hebben altijd voorrang
  3. Lucia massa:
    27 april 2017
    wat een spannend verhaal fien en herman ik kan me goed voorstellen dat jullie even bang waren geniet nog verder van jullie vakantie,groeten lucia
  4. Ria:
    27 april 2017
    Nou Fien en Herman, jullie maken wel de nodige avonturen en spanning mee. Nu weer wachten op het volgende spannende verslag.
  5. Henk en Jannie:
    27 april 2017
    Gewedig Fien en Herman wat een belevenis en prachtige verhalen we zijn heel blij om jullie te kunnen volgen .
    Knuffel van ons en verder genieten .
  6. Gesina darneviel:
    27 april 2017
    Spannend allemaal,veel plezier op jullie verdere reis.
  7. Jeanet van der Hoeven:
    27 april 2017
    Jullie kunnen straks een spannend boek schrijven, met deze spannende avonturen !
    Veel plezier op nog op deze spektaculaire reis!