Weer een levensteken!

26 april 2017

Na Etosha waren we enkele dagen van de radar: geen telefoon, internet. Op weg van Etosha naar Kaokoland (in het noorden) hebben we urenlang gereden over zand- en gravelwegen. In het begin een beetje griezelig, omdat er niemand te zien is en het door heuvelachtig gebied gaat, maar dat went snel. veel dieren langs de weg: hele kuddes impala's, zebra's en een enkele giraf. En prachtige vergezichten. We zaten 2 nachten in een tent in the middle of nowhere, met een binnentuintje waarin een toilet en douche in de open lucht. Net de hof van Eden, alleen werd je 's nachts besprongen door allerlei insecten, zoals sprinkhanen e.d. Maar dat hoort erbij. Veel Himba's en Herrerovrouwen gezien. De Himba's wassen zich nooit, maar smeren zich in met een okerkleurige stof. Het enige wat ze aanhebben, is een kort rokje. De Herrerovrouwen daarentegen zijn gekleed in lange, kleurige jurken. De mensen wonen in lemen of golfplaten hutjes. Toch zijn de jongens helemaal idolaat van Arjan Robben en weten alles over hem en Louis van Gaal. Hoe is het mogelijk. Vandaag weer zo' n rit gemaakt naar Twyfelfontein. Door een groot woestijngebied gekomen met veel los zand. De rotsen doen denken aan Death Valley en Monument Valley in Amerika. We hebben prehistorische sites  bezocht en de rotstekeningen van de San (Bosjesmannen) bekeken. Terug in de lodge liep er ineens een kudde olifanten voor onze neus met 3 kleintjes. We hebben foto's proberen te versturen via Facebook, maar tot nu toe is dat nog niet overgekomen. De verbinding is erg traag. Groetjes van ons beiden en tot de volgende keer.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ria:
    Hallo Fienen Herman,

Wat een geweldig avontuur dat jullie beleven en wat mooi met al die dieren die jullie zien, maar al die insecten ik moest er niet aan denken, maar ja zoals je zegt het hoort erbij. Heel veel reisplezier en tot een volgend verslag met hopelijk foto's.

Lieve groetjes, Ria
  2. Anja:
    26 april 2017
    Echt super hoor! Kan me voorstellen dat het ook een beetle eng is op die wegen. Leuk om die culturen te zien en idd grappig dat ze Dan zoveel van nederlandse voetbal weten. Rustig aan en genietse!
  3. Marjo Postmus:
    26 april 2017
    Wat een avonturiers zijn jullie, en wat een mooie verhalen!
    Fijn dat jullie ons laten meegenieten!
  4. Fokke/Cokky van der Weij:
    26 april 2017
    Geweldig! Maar ook op z'n tijd wel spannend, lijkt ons. Hartelijke groeten.
  5. Wieke en Jaap:
    Lieve mensen,

Bedankt voor de vergezichten. Geniet ervan en van elkaar.
    Wat een wonderlijke wereld.
    Hartelijke groet van Wieke en Jaap.
  6. Anton en Diny:
    27 april 2017
    Als ik het lees, dan kan het haast niet mooier worden!
    De vrouwen zijn dus weer het duurst met hun mooie kleding. Is het dambord daar al doorgedrongen?
    Goede voortzetting gewenst!
  7. Henny en Thea:
    27 april 2017
    Herman & Fien, een prachtig avontuur. Heel bijzonder als je dit allemaal mag meemaken. Geniet lekker verder.
  8. Gerard:
    27 april 2017
    Geweldig! Een heel avontuurlijke vakantie!
  9. Gesina darneviel:
    1 mei 2017
    Jullie kunnen ,als je weer thuis bent wel lezingen houden, voor verenigingen .Dan beleef je de vakantie steeds weer, en blijft het verhaal levend!
    Een geweldig avontuur.